مذهبی
هیئت محبان الزینب (امام رضا)
مذهبی و معنوی،سیاحتی و گردشگری
سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:, :: 9:46 :: نويسنده : سید ابوالقاسم قوامی

" شمشیرهای قادسیه " یا " دستهای پیروز " نام طاق نصرتی در مرکز شهر بغداد در عراق که به دستور صدام برای نشان دادن پیروزی بر ایران ساخته شد . لازم به ذکر است که نبرد قادسیه یکی از دو نبرد اصلی و موجب پیروزی حتمی سپاه اسلام بر امپراتوری ساسانی بوده است .

ساخت این بنا در سال 1365 آغاز شد ( دو سال قبل از پایان جنگ ) و شامل دو دست است که از خاک بیرون آمده اند . شکل و فرم هر دست را طراح از روی دستان خود صدام طراحی کرده است . هر دست نیز شمشیری به شکل کمان در دست دارد که در نوک به شمشیر دیگر وصل می شود و از این حیث یک نماد عربی نیز هست . این بنا پس از طراحی توسط دو پیمانکار انگلیسی و آلمانی ساخته شد .

اما نکته دردناک اینجاست که پس از ساخت این بنا به دستور صدام کلاهخود 5000 ایرانی کشته شده در جنگ را در اطراف آن قرار دادند که در هر یک از کلاهخود ها نیز با شلیک یک گلوله سوراخی در آن ایجاد کردند . بعضی از کلاهخود ها نیز با سیمان به جاده زیر شمشیرها چسبانده شدند تا در موقع رژه سربازان لگد مال شوند .

در جنگ اول خلیج فارس با وجودی که فرمانده کل نیروهای عملیاتی آمریکا " ژنرال شوارتزکوف " درخواست نابودی آن را داده بود ، ولی به علت مخالفت مقامات بالاتر اجرا نشد . در حال حاضر این بنا در بغداد برقرار می باشد و ایکاش مسئولان ایرانی برای تخریب این بنا به دولت عراق فشار می آوردند .

سربازان آمریکایی از زیر طاق قادسیه رژه می روند

سرباز آمریکایی کلاهخود شهدای ایرانی را در دست گرفته است

نمایی از پایین ، کلاهخود های شهدای ایرانی در این کاملاً مشخص است .



پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 819
بازدید کل : 134310
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1